Tuesday, September 1, 2009

Iran


President Ahmadenejad merupakan presiden Iraq yg baru di lantik. Pernah di label sebagai paksi kejahatan dunia oleh Presiden Bush. beliau nampaknya popular semasa era Bush. Sokongan nya bertambah apabila membina Loji Nuklear. Namun Bush dah tak ada. Rakyat Amerika dah meluat melihat muka Bush dan Obama pula mengantikannya . Sekelip mata dunia terubat. Nasib Ahmadenejad pula sama . Merosot sokonganya . di sana sini rakyat iran mahukan pembahruan. Retorik lama tak menjadi lagi. Nampaknya hitam dan putih sama saja saling memerlukan. Tak ada hitam tak ada putih lemah hitam lemahlah putih. Malaikat dan Iblis mesti ada bersama. Ying dan Yang mesti ada. Manusia terlalu mudah untuk di corakan dan di fahami.

2 comments:

  1. Dino..Tahniah sebab U ada bakat melukis walau pun sekadar cakaran..namun bukan semua orang boleh mengeluarkan olahan minda ke jari-jemarinya..Teman kagum dgn orang seni ni..

    ReplyDelete
  2. terimakasih lana, saya singgah blog anda dan menarik dengan gaya pemikiran anda. Perbedzaan pendapat mesti ada dalam ketamadunan manusia.

    ReplyDelete